Hopp til hovedinnhold

Søk

8 treff

  • Myldrebilde

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Myldrebilde

    I dette læringsløpet lærer du mer om Multiplikasjon.I dette læringsløpet lærer du mer om Multiplikasjon.

  • Myldrebilde

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Myldrebilde

    I dette læringsløpet begynner dere arbeidet med temaet  Programmering.I dette læringsløpet begynner dere arbeidet med temaet  Programmering.

  • Myldrebilde

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Myldrebilde

    I læringsløpene som hører til temaet Volum  skal du lære om: hva volum er romformers egenskaper å måle volum Først skal vi se på myldrebildet og hente opp kunnskap du har fra før.

    M4_03_00_00_thumb.jpg
  • Myldrebilde

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Myldrebilde

     læringsløpene som hører til temaet Divisjon  skal du lære om: hva divisjon er at multiplikasjon og divisjon hører sammen hvordan vi regner divisjon  hva begrepene dividend, divisor og kvotient betyr  Først skal vi se på myldrebildet og hente opp kunnskap du har fra før. læringsløpene som hører til temaet Divisjon  skal du lære om: hva divisjon er at multiplikasjon og divisjon hører sammen hvordan vi regner divisjon  hva begrepene dividend, divisor og kvotient betyr  Først skal vi se på myldrebildet og hente opp kunnskap du har fra før.

    M4_04_00_00_thumb.jpg
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)