13 treff
-
Vil du også lære om omkrets?
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Vil du også lære om omkrets?Læringsløpet Omkrets i temaet GeometriLæringsløpet Omkrets i temaet Geometri
-
Trekanter
Matemagisk 1–4
Læringsløp
TrekanterLæringsløpet Trekanter i temaet GeometriLæringsløpet Trekanter i temaet Geometri
-
Flateformer
Matemagisk 1–4
Læringsløp
FlateformerLæringsløpet Parallell stilling i temaet GeometriLæringsløpet Parallell stilling i temaet Geometri
-
Vinkler
Matemagisk 1–4
Læringsløp
VinklerLæringsløpet Vinkler i temaet GeometriLæringsløpet Vinkler i temaet Geometri
-
Areal
Store spørsmål 8–10
Læringsløp
ArealLæringsløpet Areal i temaet Geometri.Læringsløpet Areal i temaet Geometri.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Parallell stilling
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Parallell stillingLæringsløpet Parallell stilling i temaet GeometriLæringsløpet Parallell stilling i temaet Geometri
-
Å bruke variabler
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke variablerI dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Firkanter
Matemagisk 1–4
Læringsløp
FirkanterLæringsløpet Firkanter i temaet GeometriLæringsløpet Firkanter i temaet Geometri