11 treff
-
Heltall ganget med brøk
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Heltall ganget med brøkI dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.I dette læringsløpet skal du utforske ulike modeller som kan brukes når man multipliserer heltall med brøk. Du skal diskutere ulike tenkemåter og argumentere for hvilke metoder du selv foretrekker.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Regnestrategier
Matemagisk 5–7
Læringsløp
RegnestrategierI dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall. Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall. Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.
-
Å gange med et desimaltall
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å gange med et desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Forholdstrekanten
Matemagisk 5–7
Læringsløp
ForholdstrekantenI dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.I dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Sammensatte målenheter
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Sammensatte målenheterI dette læringsløpet skal elevene se på ulike sammensatte måleenheter og bruke forholdstrekanten for å løse oppgaver.I dette læringsløpet skal elevene se på ulike sammensatte måleenheter og bruke forholdstrekanten for å løse oppgaver.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.