Fag
Trinn
Nøkkelord
12 treff
-
Regnestrategier
Matemagisk 5–7
Læringsløp
RegnestrategierI dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall. Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall. Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Brøkdelen av et tall
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Brøkdelen av et tallI dette læringsløpet skal dere jobbe med ulike strategier for å finne brøkdelen av tall. Dere skal også bruke papirstrimler for å utforske hvordan man kan finne brøkdelen av en brøk. Til slutt i læringsløpet skal dere arbeide videre i ØveMatematikk. I dette læringsløpet skal dere jobbe med ulike strategier for å finne brøkdelen av tall. Dere skal også bruke papirstrimler for å utforske hvordan man kan finne brøkdelen av en brøk. Til slutt i læringsløpet skal dere arbeide videre i ØveMatematikk.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hvor mange prosent?
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Hvor mange prosent?I dette læringsløpet skal dere jobbe videre med omgjøring av brøk, desimaltall og prosent. Dere skal utforske fordeling med tellebrikker og spille Brøk og prosent og Rammedomino. I dette læringsløpet skal dere jobbe videre med omgjøring av brøk, desimaltall og prosent. Dere skal utforske fordeling med tellebrikker og spille Brøk og prosent og Rammedomino.
-
Forholdstrekanten
Matemagisk 5–7
Læringsløp
ForholdstrekantenI dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.I dette læringsløpet skal elevene jobbe å bruke forholdstrekanten for å finne prisen for en mengde av noe, når man vet prisen per stykk eller per kilogram.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Å gange med et desimaltall
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å gange med et desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall
-
Addisjon og subtraksjon med brøk
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Addisjon og subtraksjon med brøkI dette læringsløpet skal dere sammenlikne og diskutere ulike strategier for å addere brøker. Dere skal spille brøkdomino og jobbe videre i ØveMatematikk. I dette læringsløpet skal dere sammenlikne og diskutere ulike strategier for å addere brøker. Dere skal spille brøkdomino og jobbe videre i ØveMatematikk.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.