Hopp til hovedinnhold

Søk

13 treff

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Bli kjent med regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med regneark

    I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.I dette læringsløpet blir elvene kjent med grunnleggende funksjoner i regneark.

    Thumbnail.
  • Klokka

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Klokka

    I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?I dette læringsløpet skal elevene utforske den analoge og digitale klokka. Hvordan leser vi av klokka? Hvorfor heter det kvart på og halv ? Og hvorfor viser den analoge klokka samme klokkeslett morgen og kveld?

    Avganger på en flyplass.
  • Å regne med tid

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å regne med tid

    I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.I dette læringsløpet skal elevene regne med tid ved hjelp av tallinje og oppstilling.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Kalender

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Kalender

    I dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremålI dette læringsløpet skal elevene utforske og sammenlikne kalendere. Til slutt skal de sette opp sin egen månedskalender med planer og gjøremål

    Thumbnail.
  • Sparing

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sparing

    I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.I dette læringsløpet skal elevene å sette opp regneark som viser sparemål og utforske hvordan sparetiden endrer seg avhengig av hvor mye man sparer hver gang.

    Thumbnail.
  • Formler i regneark

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Formler i regneark

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.I dette læringsløpet skal elevene jobbe utforske cellereferanser og formler i regneark. De skal løse regnestykker og lage en oversikt over hva det koster å besøke en fornøyelsespark. Elevene skal også diskutere og komme frem til hva som gjør regneark oversiktlig.

    Forside fornøyelsespark.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver som skal løses med regneark. Her møter eleven også valuta-begrepet, og de skal lage et regneark som de kan bruke for å regne mellom ulike valuta.

    Terrengølype.
  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)