Hopp til hovedinnhold

Søk

15 treff

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Regnestrategier

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Regnestrategier

    I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.I dette læringsløpet skal dere jobbe sammenlikne og diskutere ulike strategier for å regne med desimaltall. Gjennom en aktivitet skal dere utforske og beskrive mønstre som dukker opp i regning med desimaltall.  Til slutt i læringsløpet skal dere jobbe mer i ØveMatematikk.

  • Å gange med et desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å gange med et desimaltall

    I dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltallI dette læringsløpet skal elevene jobbe med å multiplisere desimaltall

  • Prosent

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Prosent

    Bli kjent med prosent. Bli kjent med prosent. 

    Plakat.
  • Sannsynlighet

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sannsynlighet

    I dette læringsløpet blir elevene kjent med begrepet sannsynlighet. De skal øve på å beskrive sannsynligheten til ulike hendelser med tall og de skal regne ut sannsynligheten for noen kjente situasjoner.I dette læringsløpet blir elevene kjent med begrepet sannsynlighet. De skal øve på å beskrive sannsynligheten til ulike hendelser med tall og de skal regne ut sannsynligheten for noen kjente situasjoner.

    Thumbnail.
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.     

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Bli kjent med desimaltall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Bli kjent med desimaltall

    I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  I dette læringsløpet møter elevene desimaltall for første gang i Matemagisk. De bruker kompetansen sin fra læringsløpene om brøk når de blir kjent med desimaltall.  

    Thumbnail.
  • Brøk på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Brøk på tallinja

    I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.I dette læringsløpet skal elevene gjennom diskusjon øve på å plasser brøker på tallinja, utforske sammenhengen mellom brøk og desimaltall på tallinja og addere brøker ved hjelp av tallinjer.

    Thumbnail.
  • Terrengløypa

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Terrengløypa

    I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.

    Thumbnail.
  • Desimaltall på tallinja

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Desimaltall på tallinja

    Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.Bli kjent med målenhetene meter, centimeter og desimeter . Lag din egen meterstokk.

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å tenke som en robot

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Matemagisk 8–10

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)