Hopp til hovedinnhold

Søk

49 treff

  • Utforsk fortellinger

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk fortellinger

    Oppstartsløp som legger til rette for at elevene får utforske og forberede seg til arbeid med temaet "Skriv fortellinger" i  Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for at elevene får utforske og forberede seg til arbeid med temaet "Skriv fortellinger" i  Fabel 6 . 

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Utforsk bildebøker

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk bildebøker

    Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforskning og forberedelser for arbeid med temaet «Les bildebok» i  Fabel 6 . 

  • Utforsk fantasysjangeren

    Targets

    Læringsløp

    Utforsk fantasysjangeren

    Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 . Oppstartsløp som legger til rette for utforsking og forberedelser for arbeid med temaet "Fantasy" i Fabel 6 . 

  • Hva må til for at noe kan leve?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva må til for at noe kan leve?

    Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.Et læringsløp om hva som gjør at noe kan leve på jorda.

    Thumbnail.
  • Highway for Bees

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Highway for Bees

    Læringsløp om bier.Læringsløp om bier.

    Thumbnail.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Torvmose

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Torvmose

    Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.

    En fisk som ligger i torvmose.
  • Hva vet dere om fordommer?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om fordommer?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . 

  • The Native Americans

    Momente 2

    Læringsløp

    The Native Americans

    Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.Læringsløp med tekster og aktiviteter knyttet til urbefolkningen i Amerika.

    Thumbnail.
  • Lungene og luftveissystemet

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Lungene og luftveissystemet

    Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.Et læringsløp om lungene og luftveissystemet med utforskende aktiviteter.

    Lunger.
  • De prikkete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De prikkete bergartene

    Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).Læringsløp om prikkete bergarter (magmatiske bergarter).

  • De stripete bergartene

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    De stripete bergartene

    Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).Læringsløp om stripete bergarter (metamorfe bergarter).

  • Utforsk en forfatters arbeid

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk en forfatters arbeid

    Elevene utforsker hva de vet fra før og hva de skal lære i videre arbeid med temaet "Møt en forfatter". Elevene utforsker hva de vet fra før og hva de skal lære i videre arbeid med temaet "Møt en forfatter". 

  • Utforsk skjønnlitteratur

    Fabel 5–7

    Læringsløp

    Utforsk skjønnlitteratur

    I temaet "Les skjønnlitteratur 6" møter du en rekke skjønnlitterære tekster i ulike sjangre. I denne delen skal du forberede deg på å arbeide med disse tekstene. Hvilke tekster skal du egentlig lese, og hva er lurt å tenke på før du begynner å lese?  I temaet "Les skjønnlitteratur 6" møter du en rekke skjønnlitterære tekster i ulike sjangre. I denne delen skal du forberede deg på å arbeide med disse tekstene. Hvilke tekster skal du egentlig lese, og hva er lurt å tenke på før du begynner å lese?  

  • Sammenhenger

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Sammenhenger

    I dette læringsløpet skal elevene utforske sammenhengen mellom ulike størrelser og gjøre en utforskende aktivitet.I dette læringsløpet skal elevene utforske sammenhengen mellom ulike størrelser og gjøre en utforskende aktivitet.

  • Den elektriske kraften gir elektrisk strøm

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Den elektriske kraften gir elektrisk strøm

    Et læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene. Et læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene. 

  • Hva vet dere om menneskenes liv på jorda?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om menneskenes liv på jorda?

    I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

  • Figurtall

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Figurtall

    Læringsløp om figurtall og oversettelse til algebraiske uttrykk. Elevene skal jobbe med to varianter av bord-og-stol-problemet.Læringsløp om figurtall og oversettelse til algebraiske uttrykk. Elevene skal jobbe med to varianter av bord-og-stol-problemet.

  • Hva vet dere om forskning?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om forskning?

    Oppstartsløp i temaet "Forskerskolen" fra Arena 7 . Oppstartsløp i temaet "Forskerskolen" fra Arena 7 . 

123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)