Fag
- Matematikk (18)
- Naturfag (14)
- Tverrfaglig (14)
- Kunst og håndverk (13)
- Samfunnsfag (13)
- Engelsk (12)
- Fransk (12)
- Fremmedspråk (12)
- Fysikk (12)
- Geofag (12)
- Geografi og geofag (12)
- Helse- og oppvekstfag (12)
Trinn
- Vg2 (40)
- 10. trinn (22)
- 8. trinn (22)
- 9. trinn (22)
- Vg3 (21)
- 1. trinn (19)
- 2. trinn (19)
- 3. trinn (19)
- 4. trinn (19)
- 5. trinn (18)
- 6. trinn (18)
- 7. trinn (18)
Nøkkelord
18 treff
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Simon Stranger leser diktSimon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".Simon Stranger leser diktet han skrev i forbindelse med krigen i Ukraina, "Dikt for presidenter".
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
«Det er ingen hverdag mer» av Gunvor HofmoDikt med oppgaver tilDikt med oppgaver til
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Med pennen som våpenLæringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.Læringsløp som opprinnelig er hentet fra Grip teksten , men som her er plassert i pakken Sammen for Ukraina. I krig og kriser blir ord viktige, og mange forfattere har brukt pennen som våpen i møte med krigens redsler. Her finner du et utvalg dikt, samt egne skriveoppgaver.
-
Fra Arena 6: På flukt
Sammen for Ukraina
Artikkel
På flukt fra krig og konfliktElevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.Elevene leser en fortelling om å måtte flykte på grunn av krig og konflikt.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
«DIKT FOR PRESIDENTER» av Simon StrangerTekst og oppgaver til diktet Simon Stranger skrev i forbindelse med krigen i UkrainaTekst og oppgaver til diktet Simon Stranger skrev i forbindelse med krigen i Ukraina
-
Å bruke variabler
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke variablerI dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva vet dere om å flykte?
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Hva vet dere om å flykte?I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere snakke sammen om tekst, bilder og spørsmål og finne ut hva dere kan om temaet fra før. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Sammenlikn to dikt (vg3)I denne oppgaven skal du tolke og sammenlikne to av diktene du har lest.I denne oppgaven skal du tolke og sammenlikne to av diktene du har lest.
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
«Det første skotet» av PJ HarveyHer kan du lese Det første skotet av forfatter PJ Harvey.Her kan du lese Det første skotet av forfatter PJ Harvey.
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Skriv din egen tekst (vg1)Skriv en tekst der du setter ord på dine egne tanker om krigen i Ukraina.Skriv en tekst der du setter ord på dine egne tanker om krigen i Ukraina.
-
Med pennen som våpen
Sammen for Ukraina
Læringsløp
Skriv et essay (vg2)Skriv et essay der du utforsker hvordan krig og konflikt er framstilt i ulike tekster.Skriv et essay der du utforsker hvordan krig og konflikt er framstilt i ulike tekster.
-
Til læreren
Sammen for Ukraina
Artikkel
Nyttige lenkerEn samling ressurser om krigen i Ukraina, forberedelse for klasser som skal ta imot flyktninger og introduksjon av flyktninger til klassen.