13 treff
-
Å følge en oppskrift
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å følge en oppskriftLæringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".
-
Å bruke variabler
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å bruke variablerLæringsløp om variabler, i temaet "Programmering".Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".
-
Å styre hva som skal skje
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å styre hva som skal skjeLæringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å bruke variabler
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke variablerI dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å lage en oppskrift
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å lage en oppskriftLæringsløp om oppskrifter og rekkefølge, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og rekkefølge, i temaet "Programmering".
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å bruke løkker
Matemagisk 1–4
Læringsløp
Å bruke løkkerLæringsløp om løkker, i temaet "Programmering".Læringsløp om løkker, i temaet "Programmering".