Hopp til hovedinnhold

Søk

3 treff

  • Samefolkets dag

    START

    Læringsløp

    Samefolkets dag

    Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)