3 treff
-
Samefolkets dag
START
Læringsløp
Samefolkets dagMål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.Mål: Jeg vet hvorfor vi feirer samefolkets dag. Jeg vet at samene er Norges urbefolkning. Jeg kan kjenne igjen samefolkets flagg. Jeg vet hva joik er. Jeg vet noe om samisk språk og kultur.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.