Hopp til hovedinnhold

Søk

41 treff

  • My Free Time

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    My Free Time

    Listen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time

  • Å følge en oppskrift

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å følge en oppskrift

    Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".Læringsløp om oppskrifter og kommandoer, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius styrer er robot med en fjernkontroll.
  • Billy Elliot

    Stages 8–10

    Læringsløp

    Billy Elliot

    Billy drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense

  • Å bruke variabler

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".Læringsløp om variabler, i temaet "Programmering".

    Robot med røde støvler.
  • Lifehack: How to Make Choices

    Mat og helse 8–10

    Læringsløp

    Lifehack: How to Make Choices

    Unit Focus learning words and expressions having to do with choices using freewriting as a technique to get started on a writing assignment

  • Å styre hva som skal skje

    Matemagisk 1–4

    Læringsløp

    Å styre hva som skal skje

    Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".Læringsløp om styring med vilkår, i temaet "Programmering".

    Billeba Kakkerlakkius vinker til roboten og sier "hallo". Roboten vinker tilbake og sier "hei"
  • Nok til alle, for alltid

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Nok til alle, for alltid

    Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.

    To gutter og to jenter leker sammen oppe i en vogn med hjul.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Kraft til å bære framtiden

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Kraft til å bære framtiden

    Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. 

  • Intro – How the Body Works

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Intro – How the Body Works

    Læringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.Læringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.

    Thumbnail.
  • Ikke kall meg indianer!

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Ikke kall meg indianer!

    Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? 

  • Følelser og grenser

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Følelser og grenser

    Artikkelsamling om følelser og grenser.Artikkelsamling om følelser og grenser.

    Thumbnail.
  • Hva vet dere om fordommer?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om fordommer?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . 

  • Girl Saves her Best Friend

    Quest 5–7

    Læringsløp

    Girl Saves her Best Friend

    You will: read and discuss a factual text prepare questions for an interviewYou will: read and discuss a factual text prepare questions for an interview

    Thumbnail.
  • Oppstart - Blod og luft

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart - Blod og luft

    Oppstartsløp til temaet Blod og luft.Oppstartsløp til temaet Blod og luft.

    Thumbnail.
  • The Empty Fridge

    Quest 5–7

    Læringsløp

    The Empty Fridge

    Læringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.Læringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.

    Thumbnail.
  • Alle mennesker er like mye verdt

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Alle mennesker er like mye verdt

    Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.

  • Hva vet dere om menneskerettigheter?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om menneskerettigheter?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

    fokusbobler forside thumb
  • Å bruke variabler

    Matemagisk 5–7

    Læringsløp

    Å bruke variabler

    I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.

    Thumbnail.
  • Hva vet dere om urfolk?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om urfolk?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

    fokusbobler forside thumb
123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)