Hopp til hovedinnhold

Søk

43 treff

  • Stemmerett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Stemmerett

    Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.

  • Keiserens nye klær

    START

    Læringsløp

    Keiserens nye klær

    Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.

    Keiserens nye klær
  • Stortingsvalg

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Stortingsvalg

    Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.

    Stortingsbygningen i Oslo
  • Min læring

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp som avslutter temaet Det er plass til alle .

  • Klasse 4A på Arena skole

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Klasse 4A på Arena skole

    Læringsløp om fellesskapet i en klasse, hvordan klassen og skolen skal inkludere alle, og hva vi kan gjøre hvis noen føler seg utenfor fellesskapet.

  • Oppstart - Rett på nett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Oppstart - Rett på nett

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En gutt med mobiltelefon.
  • Min læring

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Min læring

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En elev som tenker
  • Personvern

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Personvern

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En video delt på nett får "likes" og kommentarer.
  • Søke på internett

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Søke på internett

    Læringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"

    En jente søker på internett.
  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Hvem er jeg?

    Arena 1–4

    Læringsløp

    Hvem er jeg?

    Et læringsløp hvor elevene skal beskrive seg selv og sin identitet.

  • Kraft til å bære framtiden

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Kraft til å bære framtiden

    Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. 

  • Hva har vi lært?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva har vi lært?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært. I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært. 

    Hva har vi lært forside thumb
  • Ikke kall meg indianer!

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Ikke kall meg indianer!

    Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? 

  • Hva vet dere om fordommer?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om fordommer?

    Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i  Arena 7 . 

  • Hva vet dere om vikingtiden?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om vikingtiden?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om vikingtiden fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om vikingtiden fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

    fokusbobler forside thumb
  • Eidsvoll 1814

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Eidsvoll 1814

    1814 var et dramatisk år i Norges historie. I løpet av bare ett år hadde vi byttet konge tre ganger! Vi hadde også gått ut av  med Danmark, og inn i union med Sverige. I tillegg hadde vi skrevet en egen grunnlov! Nå skal du få lære mer om disse hendelsene.1814 var et dramatisk år i Norges historie. I løpet av bare ett år hadde vi byttet konge tre ganger! Vi hadde også gått ut av  med Danmark, og inn i union med Sverige. I tillegg hadde vi skrevet en egen grunnlov! Nå skal du få lære mer om disse hendelsene.

  • Alle mennesker er like mye verdt

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Alle mennesker er like mye verdt

    Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.

  • Hva vet dere om menneskerettigheter?

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Hva vet dere om menneskerettigheter?

    I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.

    fokusbobler forside thumb
  • Kvinnene protesterer

    Arena 5–7

    Læringsløp

    Kvinnene protesterer

    Over hele verden fikk kvinner  mye seinere enn menn. I Norge gikk det nesten hundre år fra Grunnloven ble vedtatt i 1814, til de første kvinnene fikk stemme. Det skjedde etter en lang kamp der kvinnene protesterte mot at de var stengt ute fra demokratiet.Over hele verden fikk kvinner  mye seinere enn menn. I Norge gikk det nesten hundre år fra Grunnloven ble vedtatt i 1814, til de første kvinnene fikk stemme. Det skjedde etter en lang kamp der kvinnene protesterte mot at de var stengt ute fra demokratiet.

123

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)