Fag
- Samfunnsfag (40)
- Engelsk (24)
- Naturfag (15)
- Matematikk (9)
- Norsk (4)
- Tverrfaglig (4)
- Mat og helse (3)
- Tysk (2)
- Fremmedspråk (1)
- Fysikk (1)
- Geofag (1)
- Geografi og geofag (1)
Trinn
- 5. trinn (29)
- 6. trinn (29)
- 7. trinn (29)
- 1. trinn (15)
- 2. trinn (15)
- 3. trinn (15)
- 4. trinn (15)
- 10. trinn (3)
- 8. trinn (3)
- 9. trinn (3)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
43 treff
-
Stemmerett
Arena 1–4
Læringsløp
StemmerettLæringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.
-
Keiserens nye klær
START
Læringsløp
Keiserens nye klærEt tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.Et tverrfaglig opplegg om ytringsfrihet og å tørre å si fra.
-
Stortingsvalg
Arena 1–4
Læringsløp
StortingsvalgLæringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.Læringsløp knyttet til temaet demokrati og valg.
-
Min læring
Arena 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp som avslutter temaet Det er plass til alle .
-
Klasse 4A på Arena skole
Arena 1–4
Læringsløp
Klasse 4A på Arena skoleLæringsløp om fellesskapet i en klasse, hvordan klassen og skolen skal inkludere alle, og hva vi kan gjøre hvis noen føler seg utenfor fellesskapet.
-
Oppstart - Rett på nett
Arena 1–4
Læringsløp
Oppstart - Rett på nettLæringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"
-
Min læring
Arena 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"
-
Personvern
Arena 1–4
Læringsløp
PersonvernLæringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"
-
Søke på internett
Arena 1–4
Læringsløp
Søke på internettLæringsløp i temaet "Rett på nett"Læringsløp i temaet "Rett på nett"
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Hvem er jeg?
Arena 1–4
Læringsløp
Hvem er jeg?Et læringsløp hvor elevene skal beskrive seg selv og sin identitet.
-
Kraft til å bære framtiden
Arena 5–7
Læringsløp
Kraft til å bære framtidenHva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet.
-
Hva har vi lært?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva har vi lært?I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært. I dette læringsløpet skal dere gjennom samtaler og ulike oppgaver tenke over hva dere har lært.
-
Ikke kall meg indianer!
Arena 5–7
Læringsløp
Ikke kall meg indianer!Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje?
-
Hva vet dere om fordommer?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om fordommer?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i Arena 7 .
-
Hva vet dere om vikingtiden?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om vikingtiden?I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om vikingtiden fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om vikingtiden fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Eidsvoll 1814
Arena 5–7
Læringsløp
Eidsvoll 18141814 var et dramatisk år i Norges historie. I løpet av bare ett år hadde vi byttet konge tre ganger! Vi hadde også gått ut av med Danmark, og inn i union med Sverige. I tillegg hadde vi skrevet en egen grunnlov! Nå skal du få lære mer om disse hendelsene.1814 var et dramatisk år i Norges historie. I løpet av bare ett år hadde vi byttet konge tre ganger! Vi hadde også gått ut av med Danmark, og inn i union med Sverige. I tillegg hadde vi skrevet en egen grunnlov! Nå skal du få lære mer om disse hendelsene.
-
Alle mennesker er like mye verdt
Arena 5–7
Læringsløp
Alle mennesker er like mye verdtVerdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.
-
Hva vet dere om menneskerettigheter?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om menneskerettigheter?I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Kvinnene protesterer
Arena 5–7
Læringsløp
Kvinnene protestererOver hele verden fikk kvinner mye seinere enn menn. I Norge gikk det nesten hundre år fra Grunnloven ble vedtatt i 1814, til de første kvinnene fikk stemme. Det skjedde etter en lang kamp der kvinnene protesterte mot at de var stengt ute fra demokratiet.Over hele verden fikk kvinner mye seinere enn menn. I Norge gikk det nesten hundre år fra Grunnloven ble vedtatt i 1814, til de første kvinnene fikk stemme. Det skjedde etter en lang kamp der kvinnene protesterte mot at de var stengt ute fra demokratiet.