Fag
Trinn
Forfatter
9 treff
-
The Boy who Lived with the Bears
Stages 8–10
Læringsløp
-
The Hate U Give
Stages 8–10
Læringsløp
-
Terminprøve 10. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
-
Terminprøve 9. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
-
Terminprøve 9. trinn høst 2021
Fabel 8–10
Læringsløp
-
Terminprøve 8. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
-
Tekstsamling
Fabel 8–10
Litterær tekst
The Hate U GiveStart Før du leser Hva vet du om Black lives matter- kampanjen og George Floyd- saken? Tenkeskriv eller søk på internett i noen minutter og diskuter i par. Har BLM-kampanjen hatt effekt? Skriv ned stikkord og diskuter i klassen. Har vi rasisme i Norge i dag? Skriv ned stikkord og diskutér i klassen.Start Før du leser Hva vet du om Black lives matter- kampanjen og George Floyd- saken? Tenkeskriv eller søk på internett i noen minutter og diskuter i par. Har BLM-kampanjen hatt effekt? Skriv ned stikkord og diskuter i klassen. Har vi rasisme i Norge i dag? Skriv ned stikkord og diskutér i klassen.
-
The Boy who Lived with the Bears
Stages 8–10
Læringsløp
The Boy who Lived with the BearsThis is a Native American legend from the Haudanosaunee people. They are part of a group of six Native American tribes from northeastern America called the Iroquois Nation. The Haudanosaunee people are also called “the people of the long-house”, because members of a clan, as many as 60 people, lived together in one house. Each clan was led by a clan mother. The story is an oral legend. Before people could read and write they told stories to each other. Often the stories were legends that explained different things: how the earth was created, why the bear has no tail or in this case, why it is important to treat children well.