Fag
Trinn
Nøkkelord
13 treff
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Svalbard
Solaris 5–7
Læringsløp
SvalbardGjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Livet i Barentshavet
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet i BarentshavetEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 .
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Dyreliv i nord
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyreliv i nordElevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver. Elevene lærer om det biologiske mangfoldet i nordområdene gjennom å lese ulike typer tekster, se film og arbeide med oppgaver.
-
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfold i nordområdeneOppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.Oppstartsløp til Biologisk mangfold i nordområdene . Hør blant annet Dag Hessen forklare hva nordområdene er og hvorfor de er viktige.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Hvem spiser hva og hvem? .