25 treff
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Oppstart – Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Systemene i og rundt ossOppstartsløp til Systemene i og rundt oss .Oppstartsløp til Systemene i og rundt oss .
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Menneskenes systemer
Solaris 5–7
Læringsløp
Menneskenes systemerLæringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.Læringsløp som utforsker menneskeskapte systemer og får elevene til å reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, og føre til nye dilemmaer.
-
Oppstart - Stoffene i og rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Stoffene i og rundt ossOppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.Oppstartsløp for temaet Stoffene i og rundt oss.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Sola og planetene .
-
Oppstart – Sola og planetene
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Sola og planeteneOppstartsløp til temaet Sola og planetene .Oppstartsløp til temaet Sola og planetene .
-
Svalbard
Solaris 5–7
Læringsløp
SvalbardGjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.
-
Ta vare på nordområdene
Solaris 5–7
Læringsløp
Ta vare på nordområdeneLæringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.Læringsløp om hvordan vi kan ta vare på nordområdene.
-
Livet i Barentshavet
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet i BarentshavetEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i Barentshavet.
-
Feil i systemene
Solaris 5–7
Læringsløp
Feil i systemeneLæringsløp med fokus på feil som kan oppstå i menneskeskapte og naturlige systemer, hvorfor de oppstår og hvordan de kan løses.Læringsløp med fokus på feil som kan oppstå i menneskeskapte og naturlige systemer, hvorfor de oppstår og hvordan de kan løses.
-
Oppstart - Ville vekster
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Ville veksterOppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?Oppstartsløp til temaet Hvem spiser hva og hvem?
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer rundt hva de har lært i arbeid med temaet "Biologisk mangfold i nordområdene" i Solaris 7 .
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.
-
Mars – den røde planeten
Solaris 5–7
Læringsløp
Mars – den røde planetenEt læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.Et læringsløp hvor man blir bedre kjent med planeten Mars og forskningen som pågår der.