20 treff
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Batteri og stikkontakt
Solaris 5–7
Læringsløp
Batteri og stikkontaktEt læringsløp som introduserer hvordan et batteri og en stikkontakt gir elektrisk strøm. Elevene skal utforske hvordan man kan få en lyspære til å lyse.Et læringsløp som introduserer hvordan et batteri og en stikkontakt gir elektrisk strøm. Elevene skal utforske hvordan man kan få en lyspære til å lyse.
-
Sensorer og mikrokontrollere
Solaris 5–7
Læringsløp
Sensorer og mikrokontrollereEt læringsløp om hva sensorer og mikrokontrollere er og hvordan de brukes.Et læringsløp om hva sensorer og mikrokontrollere er og hvordan de brukes.
-
Elektrisk strøm må gå i en krets
Solaris 5–7
Læringsløp
Elektrisk strøm må gå i en kretsEt læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.Et læringsløp om den elektriske kretsen og ulike materialers egenskaper.
-
Oppstart – Elektrisitet gir lys og varme
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Elektrisitet gir lys og varmeOppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .Oppstartsløp til temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Å bruke variabler
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke variablerI dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.
-
Den elektriske kraften gir elektrisk strøm
Solaris 5–7
Læringsløp
Den elektriske kraften gir elektrisk strømEt læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene. Et læringsløp hvor man lærer om partikler og utforsker de elektriske kreftene.
-
Terrengløypa
Matemagisk 5–7
Læringsløp
TerrengløypaI dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.I dette læringsløpet møter elevene mer utfordrende og sammensatte oppgaver knyttet til algoritmisk tenkning. If-setninger , som elevene traff i Kunstutstilling på skolen , kommer igjen og videreutvikles i dette læringsløpet.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Styring og kontroll .
-
Oppstart – Systemene i og rundt oss
Gente 8–10
Læringsløp
Oppstart – Systemene i og rundt ossOppstartsløp til Systemene i og rundt oss .Oppstartsløp til Systemene i og rundt oss .
-
Oppstart – Styring og kontroll
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Styring og kontrollOppstartsløp til temaet Styring og kontroll .Oppstartsløp til temaet Styring og kontroll .
-
Bevegelse og krefter
Solaris 5–7
Læringsløp
Bevegelse og krefterArtikkelsamling om bevegelse og hvilke krefter som spiller inn.Artikkelsamling om bevegelse og hvilke krefter som spiller inn.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Tingene rundt oss .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Tingene rundt oss .
-
Hjulet
Solaris 5–7
Læringsløp
HjuletArtikkelsamling om hjul og hjul med ulike funksjoner.Artikkelsamling om hjul og hjul med ulike funksjoner.
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å tenke som en robotI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Elektrisitet gir lys og varme .
-
Å tenke som en robot
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 8–10
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.