Fag
Trinn
Nøkkelord
22 treff
-
Terminprøve 10. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
Terminprøve 10. trinn høst 2021Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)
-
Terminprøve 8. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
Terminprøve 8. trinn høst 2021Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)
-
Terminprøve 10. trinn høst 2021
Fabel 8–10
Læringsløp
Terminprøve 10. trinn høst 2021Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda». I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på. Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Dyr, mennesker og jorda». I forberedelsesdelen får du lese mange ulike tekster, for eksempel romanutdrag, saktekster og film. Du får også lytte til musikk og se bilder og illustrasjoner som handler om vårt forhold til dyr og jorda vi lever på. Terminprøven består av fire deler. I de to første delene skal du vise at du kan lese og forstå ulike tekster. I de to andre delene skal du skrive én kort tekst og én lang tekst.
-
Terminprøve 9. trinn høst 2021
Stages 8–10
Læringsløp
Terminprøve 9. trinn høst 2021Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)Velkommen til høstens terminprøve! Temaet i år er «Animals». Terminprøven består av fem deler. Lytte til tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Lese tekster og svare på oppgaver (ca. 30 min.) Skrive et sammendrag av en tekst (ca. en time) Skrive et svar i et forum (ca. en time) Skrive en tekst med utgangspunkt i et bilde, et sitat eller i en problemstilling (ca. to timer)
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les for å forstå" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Si meningen din!" i Fabel 7 .
-
Respons på skjønnlitterære tekster
Targets
Læringsløp
Respons på skjønnlitterære teksterElevene arbeider med respons på skjønnlitterære tekster gjennom å vurdere en fortelling, skrive egen fortelling og forbedre egen tekst i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 . Elevene arbeider med respons på skjønnlitterære tekster gjennom å vurdere en fortelling, skrive egen fortelling og forbedre egen tekst i temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Pålogget!" i Fabel 7 . Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Pålogget!" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Skriv fortellinger" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Fantasy" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Fantasy" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet «Les bildebok» i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå skrevet en fordypningsoppgave om et tema som interesserer og engasjerer deg. Kanskje du også har laget en film om temaet ditt? Hva har du funnet ut om temaet? Og hva har du lært om å skrive fordypningsoppgave? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal skrive. Du har nå skrevet en fordypningsoppgave om et tema som interesserer og engasjerer deg. Kanskje du også har laget en film om temaet ditt? Hva har du funnet ut om temaet? Og hva har du lært om å skrive fordypningsoppgave? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal skrive.
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fire skjønnlitterære tekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en skjønnlitterær tekst. Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fire skjønnlitterære tekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en skjønnlitterær tekst.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Les skjønnlitteratur" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Delta" i Fabel 7 . Elevene oppsummerer og reflekterer over hva de har lært i arbeid med temaet "Delta" i Fabel 7 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fem saktekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en saktekst. Du har nå lest og arbeidet med ulike oppgaver til fem saktekster. Men hva har du egentlig lært? I denne delen skal du tenke over hva du har lært og hvordan du kan bruke dette neste gang du skal lese en saktekst.
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Lær å skrive tekster" i Fabel 6 .
-
Hva kan jeg nå?
Fabel 5–7
Læringsløp
Hva kan jeg nå?Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 .Læringsløpet gir elevene mulighet til å oppsummere og reflektere over egen læring etter å ha arbeidet med temaet "Litterær samtale" i Fabel 6 .