Hopp til hovedinnhold

Søk

186 treff

  • Velg aktivitet

    Papir+

    Artikkel

    Fortune teller: Words 2

    Aktiviteten lar elevene trene på lesing og lytting gjennom et spill som kan gjennomføres i par.    I denne pakken finner du origamispill som elevene kan gjennomføre i par.

  • Velg aktivitet

    Papir+

    Artikkel

    Fortune teller: Words 1

    Aktiviteten lar elevene trene på lesing og lytting gjennom et spill som kan gjennomføres i par.    I denne pakken finner du origamispill som elevene kan gjennomføre i par.

  • Velg aktivitet

    Papir+

    Artikkel

    Fortune teller: Animals

    Aktiviteten lar elevene trene på lesing og lytting gjennom et spill som kan gjennomføres i par.    I denne pakken finner du origamispill som elevene kan gjennomføre i par.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tallkort 0–20

    Her finner du tallkort for tallene 0 til 20.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tierhus

    Her finner du fire ulike spill knyttet til tierhus. Elevene trenger tierterning for å spille dem.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Mengder 1–12

    Her finner du kort med mengdene vist som prikker og som dyr.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Symbolkort

    Her finner du symbolkort for addisjon, subtraksjon, likhetstegnet og større enn/mindre enn.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tall og mengder

    Her finner du kort med tallsymbol og tilhørende mengde.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Mitt liv i tall

    Fyll inn tallene som passer for deg.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tallkjeder

    Dette er en aktiviet hvor elevene skal koble sammen kort til tallkjeder.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tallinjer og bingo

    Her finner du nummererte og unummererte tallinjer og tomme bingobrett.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Grubliser A

    I Grublis blir eleven utfordret til å samarbeide, regne og bruke matematikken aktivt på ulike måter. Gjennom åpne og lukkede problemløsningsoppgaver får elevene tidlig resonnere og lære at det kan være mange ulike veier fram til svaret på en oppgave.   I Grublis blir eleven utfordret til å samarbeide, regne og bruke matematikken aktivt på ulike måter. Gjennom åpne og lukkede problemløsningsoppgaver får elevene tidlig resonnere og lære at det kan være mange ulike veier fram til svaret på en oppgave.  I de ulike oppgavene i Grubliser A skal elevene selv oppdage strategier, lære av hverandre og se at noen strategier gjør det enklere å komme fram til en løsning. Når elevene selv utvikler strategiene sine gjennom læring i fellesskapet, vil de enklere kunne hente fram strategiene når de har behov for dem senere. Grubliser A inneholder totalt 192 ulike grubleoppgaver for elevene å bryne seg på. De passer for elever på 2.–4. trinn. 

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tid

    Problemløsningsoppgaver og regnefortellinger for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Oppgavene tar utgangspunkt i et klokkeslett vist med analog klokke. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Åpne oppgaver

    Problemløsningsoppgaver og regnefortellinger for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Hva som er riktig svar er avhengig av verdiene elevene velger seg. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Addisjon

    Problemløsningsoppgaver med addisjon for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Måling

    Problemløsningsoppgaver og regnefortellinger med måling for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Oppgavene er knyttet til lengdemål og centimeter. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Diverse

    Problemløsningsoppgaver og regnefortellinger for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Tall

    Problemløsningsoppgaver med tall  for 2.-4. klasse, som kan løses individuelt, i par, i grupper eller i hel klasse. Elevene trenger trening tidlig på småskoletrinnet i å løse regnefortellinger og problemløsningsoppgaver på sitt nivå, og gjerne litt over. Gjennom å samtale og sammen problemløse enten i hel gruppe, små grupper eller med læringsvenn, kan mange gode refleksjoner gi grunnlag for en større forståelse enn det vi voksne ofte kan gi elevene. Det å snakke om veien til svaret, og hvordan en på ulike måter kan komme frem til det, er viktig. Organiser problemløsningsstunden på en måte som passer deg. Har du små whiteboards eller plexiglass kan du bruke disse når elevene skal løse oppgavene. Da er det ikke så nøye hvordan tegning eller oppstilling ser ut – det viktige er svaret en kommer frem til. Hver pakke inneholder 24 eller fler oppgaver og inneholder fasit.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    Prepositions

    I oppgavene trener elevene på bruk av preposisjonene: on, in, near, next to, behind, between, under, over. Oppgavene løses individuelt.   I denne pakken finner du elevark med oppgaver som trener på engelsk gramatikk, slik som bruk av preposisjoner og verb.

  • Velg oppgave

    Papir+

    Artikkel

    English = Norwegian!

    I oppgavene trener elevene på lesing/leseforståelse og skriving. I denne pakken finner du elevark med oppgaver som du kan skrive ut til elevene for å trene på lesing og skriving. Her finner du oppgaver som kan løses både individuelt eller i par.

12345...10

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)