43 treff
-
My Free Time
Mat og helse 8–10
Læringsløp
My Free TimeListen to teens from all around the world talk about their free time activities. Unit Focus listening to teens talk about their free time interviewing classmates about their free time using the BBC website to read about sports talking about time
-
Min læring
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Min læringLæringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"Læringsløpet "Min læring" i temaet "Høytider og merkedager"
-
Billy Elliot
Stages 8–10
Læringsløp
Billy ElliotBilly drops boxing and goes to ballet class instead. But then his dad shows up. Unit Focus reading and talking about following your dreams punctuating direct speech working with the past tense
-
Lifehack: How to Make Choices
Mat og helse 8–10
Læringsløp
Lifehack: How to Make ChoicesUnit Focus learning words and expressions having to do with choices using freewriting as a technique to get started on a writing assignment
-
Nok til alle, for alltid
Solaris 1–4
Læringsløp
Nok til alle, for alltidLæringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.Læringsløp i naturfag om bærekraftig utvikling.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Kristne høytider
Store spørsmål 1–4
Læringsløp
Kristne høytiderLæringsløp om høytider med fokus på jul og påske.Læringsløp om høytider med fokus på jul og påske.
-
Kraft til å bære framtiden
Arena 5–7
Læringsløp
Kraft til å bære framtidenHva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet. Hva er bærekraft, og hva menes egentlig med bærekraftsmålene? Dette er noe av det du skal få lære mer om i dette læringsløpet.
-
Intro – How the Body Works
Quest 5–7
Læringsløp
Intro – How the Body WorksLæringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.Læringsløp som introduserer temaet og som repeterer og utvider ordforrådet knyttet til temaet kroppen.
-
Ikke kall meg indianer!
Arena 5–7
Læringsløp
Ikke kall meg indianer!Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje? Du har kanskje hørt navnet «indianer» bli brukt om amerikanske urfolk? Det er faktisk sånn at dette ordet kommer av en misforståelse som skjedde for flere hundre år siden. Hvordan kunne dette skje?
-
Følelser og grenser
Solaris 5–7
Læringsløp
Følelser og grenserArtikkelsamling om følelser og grenser.Artikkelsamling om følelser og grenser.
-
Hva vet dere om fordommer?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om fordommer?Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i Arena 7 . Oppstartsløp som aktiverer førforståelse og motiverer for arbeid med temaet "I have a dream" i Arena 7 .
-
Girl Saves her Best Friend
Quest 5–7
Læringsløp
Girl Saves her Best FriendYou will: read and discuss a factual text prepare questions for an interviewYou will: read and discuss a factual text prepare questions for an interview
-
Oppstart - Blod og luft
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Blod og luftOppstartsløp til temaet Blod og luft.Oppstartsløp til temaet Blod og luft.
-
The Empty Fridge
Quest 5–7
Læringsløp
The Empty FridgeLæringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.Læringsløp hvor man jobber med en lengre tekst om et mareritt.
-
Alle mennesker er like mye verdt
Arena 5–7
Læringsløp
Alle mennesker er like mye verdtVerdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.Verdenserklæringen om menneskerettigheter slår fast at alle mennesker er like mye verdt. Man må ikke ha statsborgerskap eller være frisk eller tro på en spesiell religion for at menneskerettighetene skal gjelde. At alle er like mye verdt, er den aller viktigste tanken som menneskerettighetene bygger på.
-
Hva vet dere om menneskerettigheter?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om menneskerettigheter?I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om menneskerettigheter fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Å bruke variabler
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke variablerI dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.I dette læringsløpet blir elevene utforske hvordan variabler kan brukes i programmering.
-
Hva vet dere om urfolk?
Arena 5–7
Læringsløp
Hva vet dere om urfolk?I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.I dette læringsløpet skal dere gjennom å snakke sammen om bilder, film og spørsmål, finne ut hva dere kan om urfolk fra før av. Dere skal også snakke sammen om hva dere skal lære når dere arbeider videre med temaet.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Matemagisk 5–7
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaI dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering. I dette læringsløpet jobber elevene med algoritmisk tenkning. De blir kjent med løkker og skal sammen utforske og samtale om når og hvordan man kan bruke løkker i programmering.