Fag
- Naturfag (32)
- Matematikk (7)
- Engelsk (4)
- Tverrfaglig (3)
- Norsk (2)
- Samfunnsfag (2)
- Fransk (1)
- Fremmedspråk (1)
- Fysikk (1)
- Geofag (1)
- Geografi og geofag (1)
- Helse- og oppvekstfag (1)
Trinn
- 5. trinn (31)
- 6. trinn (31)
- 7. trinn (31)
- 10. trinn (3)
- 8. trinn (3)
- 9. trinn (3)
- 1. trinn (2)
- 2. trinn (2)
- 3. trinn (2)
- 4. trinn (2)
- Vg1 (1)
- Vg2 (1)
Nøkkelord
32 treff
-
Alle må ha vann!
Solaris 1–4
Læringsløp
Alle må ha vann!Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.
-
Å bruke løkker for å gjenta
Programmering
Læringsløp
Å bruke løkker for å gjentaLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.
-
Leddormer
Solaris 5–7
Læringsløp
LeddormerI dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Leddormer, en dyregruppe av virvelløse dyr.
-
Sortering av dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Sortering av dyrEt læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.Et læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.
-
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskapOppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".
-
Næringskjeder og næringsnett i ferskvann
Solaris 5–7
Læringsløp
Næringskjeder og næringsnett i ferskvannEt læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.
-
Bløtdyr
Solaris 5–7
Læringsløp
BløtdyrI dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.
-
Dyregrupper med virvelløse dyr
Solaris 5–7
Læringsløp
Dyregrupper med virvelløse dyrLæringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.
-
Oppstart - Ville vekster
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart - Ville veksterOppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.
-
Oppstart – Biologisk mangfold
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Biologisk mangfoldOppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .
-
Svalbard
Solaris 5–7
Læringsløp
SvalbardGjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.
-
Oppstart – Dyregrupper og særtrekk
Solaris 5–7
Læringsløp
Oppstart – Dyregrupper og særtrekkOppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".
-
Å tenke som en robot
Programmering
Læringsløp
Å tenke som en robotLæringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.
-
Hva har jeg lært?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva har jeg lært?Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .
-
Torvmose
Solaris 5–7
Læringsløp
TorvmoseEt læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.
-
Alle planter tilhører en familie
Solaris 5–7
Læringsløp
Alle planter tilhører en familieArtikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.
-
Ulike leveområder
Solaris 5–7
Læringsløp
Ulike leveområderEt læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.
-
Hva er liv?
Solaris 5–7
Læringsløp
Hva er liv?Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.
-
Pigghuder
Solaris 5–7
Læringsløp
PigghuderLæringsløp om pigghuder.Læringsløp om pigghuder.
-
Livet rundt oss
Solaris 5–7
Læringsløp
Livet rundt ossEt læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.