Hopp til hovedinnhold

Søk

32 treff

  • Alle må ha vann!

    Solaris 1–4

    Læringsløp

    Alle må ha vann!

    Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.Læringsløpet "Alle må ha vann!" i temaet Vann.

  • Å bruke løkker for å gjenta

    Programmering

    Læringsløp

    Å bruke løkker for å gjenta

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer programmeringslære fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og blir kjent med løkker i programmering.

    Yonas ser sint ned på kuleisen sin med kun to kuler. Ved siden av ham står en kompis som har en hel haug kuler på sin kuleis.
  • Leddormer

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Leddormer

    I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa  Leddormer,  en dyregruppe av virvelløse dyr.

  • Sortering av dyr

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Sortering av dyr

    Et læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.Et læringsløp som forklarer hvordan dyr er inndelt i dyregrupper og hva et særtrekk er. Elevene får øve seg på å finne særtrekk i interaktive oppgaver og gjennom aktiviteter utendørs.

  • Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap

    Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".Oppstartsløp til temaet "Fra tradisjonell kunnskap til vitenskap".

    En jente som sitter under et piletre.
  • Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Næringskjeder og næringsnett i ferskvann

    Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.Et læringsløp om næringskjeder og næringsnett i ferskvann.

  • Bløtdyr

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Bløtdyr

    I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.I dette læringsløpet skal vi se nærmere på hovedgruppa Bløtdyr, en dyregruppe av virvelløse dyr.

  • Dyregrupper med virvelløse dyr

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Dyregrupper med virvelløse dyr

    Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.Læringsløp som introduserer ulike dyregrupper med virvelløsedyr.

  • Oppstart - Ville vekster

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart - Ville vekster

    Oppstartsløp til temaet Ville vekster.Oppstartsløp til temaet Ville vekster.

    Geiterams.
  • Oppstart – Biologisk mangfold

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Biologisk mangfold

    Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .Oppstartsløp til temaet Biologisk mangfold .

    En kongeørn, en åtselbille og en løvetann.
  • Svalbard

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Svalbard

    Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.Gjennom å lese ulike tekster, studere bilder og arbeide med oppgaver, lærer elevene om tilpasninger til livet i nord, naturvernområder og hvilken rolle Svalbard spiller i bevaring av verdens biologiske mangfold.

    Svalbard_thumb.png
  • Oppstart – Dyregrupper og særtrekk

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Oppstart – Dyregrupper og særtrekk

    Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".Oppstartsløp til temaet "Dyregrupper og særtrekk".

    De fire dyregruppene bløtdyr, leddormer, pigghuder og leddyr.
  • Å tenke som en robot

    Programmering

    Læringsløp

    Å tenke som en robot

    Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.Læringsløp i Matemagisk 8 som repeterer læring i programmering fra 5.trinn. Elevene jobber med algoritmisk tenkning og skal øve på å gi instruksjoner, lese og forklare algoritmer. Elevene blir også kjent med blokkprogrammering i Trinket.

  • Hva har jeg lært?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva har jeg lært?

    Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .Et læringsløp hvor elevene samtaler om det har lært i temaet Bærekraftig utvikling .

  • Torvmose

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Torvmose

    Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.Et læringsløp om hvordan tradisjonell kunnskap om torvmose har bidratt til vitenskap. Elevene skal lage en hypotese og gjøre forsøk for å teste hypotesen.

    En fisk som ligger i torvmose.
  • Alle planter tilhører en familie

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Alle planter tilhører en familie

    Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.Artikkelsamling om plantefamilier og hva som kjennetegner dem.

    Thumbnail.
  • Ulike leveområder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Ulike leveområder

    Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.Et læringsløp som tar for seg biologisk mangfold i ulike leveområder. Elevene skal også samtale om leveområder i eget nærmiljø.

    C-atom
  • Hva er liv?

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Hva er liv?

    Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.Et læringsløp hvor elevene skal forsøke å komme fram til kjennetegn på at noe er levende og ikke-levende.

  • Pigghuder

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Pigghuder

    Læringsløp om pigghuder.Læringsløp om pigghuder.

  • Livet rundt oss

    Solaris 5–7

    Læringsløp

    Livet rundt oss

    Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.Et læringsløp om ulike arter i Norge og verden.

    Viser fordelingen av organismer på jordkloden.
12

Internet Explorer støttes ikke

Aschehoug univers fungerer kun med en moderne nettleser som for eksempel Chrome, Edge, eller Safari (for Mac)